Ta tjuren på hornen

Asså, det här med att prata hela tiden. Har alltid trott att det är överskattat. Det ska pratas hit och dit, känslor och spekulationer. Men jag har samtidigt lärt mig att bara genom att nämna saker vid deras rätta namn så blir det lite enklare. Gäller även i äktenskapet.

Såååå, ta dig igenom sakernas som frambringar ångest. Gå igenom dem och låt din fru vara med i processen.

Och så ger jag mig själv en poäng för att återigen lyckas sparka in öppna dörrar. Sånt som alla andra redan visste. :)

 

Ooooooch, så vill jag slå ett slag för infokajsa som numera bloggar på här.

 

2 kommentarer

Filed under Mänskligt

2 responses to “Ta tjuren på hornen

  1. infokajsa

    Oj vad du är snäll mot en liten nybörjare :)

  2. Din blogg kommer bli en poppis blogg. Kom ihåg vart du läste det först!