Min likhet med Jesus

Haft en hyfsat produktiv dag idag och det känns alltid
skönt. Har en härlig fredagkväll känsla i kroppen och njuter mest
av den. Imorgon är vi bortbjudna till goda vänner och det är ett
sånt besök som jag verkligen ser fram emot. Ni minns kanske att jag
skrev om lågenergi
människor och högenergi människor
. Detta är ett högenergi
besök! Jag blev fotograferad häromdagen till TCO:s facktidning.
Sanna från TCO intervjuade mig angående att INTE vara med i facket.
Texten kommer kanske att publiceras här när tidningen kommit ut.
Men ni vet redan vad jag tycker om ni
läst det här
. De gånger jag blir intervjuad försöker jag
att aldrig ha synpunkter på deras vinkling i texten. En journalists
rättighet är att vinkla den hur de vill. Däremot är jag noga med
sakfel och syftningsfel. Jag är, i vanlig ordning, inte jättenöjd
med texten, men det får fram det väsentliga. Om ni verkligen orkar
får ni gärna jämföra de två texterna senare. Viss skillnad i ton
kommer ni att märka. Nåväl,
fotograferingen skulle jag komma till. Frilansfotografen André de
Loisted som har bildbyran040.se
gjorde ett utmärkt jobb. Återigen, huruvida bilderna blev bra eller
inte, har jag ingen direkt synpunkt på. Jag förstår för lite av
bilder för det. Men jag märkte att André tar sitt yrke på största
allvar och är utomordentligt bra fotograf. Alla som har en knäck
där det behövs en fotograf bör kontakta honom. Han tog en bild av
mig som han nästan skämdes lite för. Jag vet att den bilden INTE
kommer publiceras i TCO:s tidning, därför vågar jag i låg
upplösning visa den här. Likheten mellan mig och Jesus är stora,
och ja, skillnaderna är desto fler. :)

2 kommentarer

Filed under Media

2 responses to “Min likhet med Jesus

  1. Tim

    Mate I love it! This is good ole´ honest entertainment, food for thought and many great debates over a glass of wine. The picture of Jesus, does in fact, look extraordinarily like you!