”Klimatmotståndare”

Måste ha ert råd här vänner. Jag är i kontakt med ett program i den statliga radiotjänstens mer ungdomliga kanal. Denna ungdomliga kanal har ett program där miljön är i fokus. Jag har fått förfrågan om jag vill dela min syn på miljön. Vill jag det?

Min ståndpunkt är orubblig. Jag kommer i sådana fall koncentrera mig mer på vår attityd till miljön än batterier och hårdplast. Jag retar mig också på att debatten är så blind att vi använder ord som klimatmotståndare. Hur är man motståndare till klimatet. Underförstått betyder det att jag inte vill ha något klimat. Men det vill jag juh. Jag vill ha 35 grader och sol. Vindruvor och dans. Och de människor som inte vill ha något klimat alls, är nog rätt få. Nä, ordning i debatten. Kanske har jag svarat på min egna fråga redan?!

1 kommentar

Filed under Mänskligt

One response to “”Klimatmotståndare”

  1. Go for it… Meddela när det blir så man inte missar något, tycker du har en intressant vinkel på frågan…