Kungen ringde och undrade om vi kunde hänga

Har en märklig vinnar-känsla i min kropp. Har funnits där ett tag nu. Den säger mig ”idag, idag sker det”. Exakt vad som kommer ske är något oklart. Men av känslan att döma kommer h.m. Konungen ringa och fråga om vi inte kan hänga. Eller så står sveriges samlade journalistkår utanför mitt arbete och överöser mig med frågor. Jag ska se bekymrad ut och hasta till min bil. Rivstarta och lämna i vredesmod över gamarnas framfart.

Nu försöker jag kanalisera den här känslan så att den tar sig en praktiskt uttryck i allt jag gör. Mot nya mål!

5 kommentarer

Filed under Mänskligt

5 responses to “Kungen ringde och undrade om vi kunde hänga

  1. Katarina

    Men kungen?! Det finns väl långt roligare personer att hänga med om det inte handlar om Scoopet förstås…

  2. Va inte kungen?!
    Ja, flåt. Skulle så klart ha skrivit Katarina :)

  3. K-mum

    gå ut och stapla lite ved, vännen :)

  4. staplat hela dagen… typ… :)