Åke Tråk

Två kvällar i rad har han nu kommit oinbjuden hem till mig. Helt plötsligt sitter han bara där. Han säger inte särskilt mycket. Lite då och då suckar han bara och slår ut med armarna så där lite lojt. Dessutom har han en tendens att följa efter mig hela tiden. Ikväll finns alla förutsättningar för att han återigen besöker mig. Men den här gången tror jag att jag kan mota Åke Tråk redan i hallen. Har en annan god vän på besök. Jack heter han. Han kommer från det stora landet i väst. Jack Daniels och jag ska umgås ikväll. Men det som oroar mig är att fru disciplin överger mig. Vi ska hålla fanan högt!

 

3 kommentarer

Filed under Mänskligt

3 responses to “Åke Tråk

  1. Lisa

    Haha vilket härligt inlägg;)

  2. Den gamla slagdängan har man sjungit många gånger. Och många gånger har man kallat folk ”läs män” för ÅkeTråk.
    I detta klippet ser man ju handlaren från de gamla ÅsaNisse filmerna. Japp så gammal är jag Jacob!

  3. :) men du…. har du text och ackord till ”du ser en man”?
    Har du det lovar jag att spela in den homemade och lägga på youtube!!!