Rövpoet

Tänkte på den här helgen jag haft. Visste att jag hade skrivit en text som passade perfekt för att beskriva helgen. Men nu när jag läser den igen så inser jag att bara de första styckena fungerar. Resten går under kategorin ”rövpoesi”. Tiden är ingen ursäkt men jag vill ändå tillägga att den skrevs 13 mars 2005. Asså min poäng är att min själ har hunnit med i helgen. Vi kom ifatt varandra, jag och min själ.

Min bil går för fort för min själ.

Men tar jag bussen hinner själen med.

Konstigt det där, men sant.

Flygplanen, för att ta ett exempel, går mycket fortare än bilen.

Men där hinner min själ med.

Att gå, är ett annat exempel, går mycket långsammare än bussen.

Men där hinner min själ inte med.

En gång sprang jag så fort att jag tappade min själ.

Det gick så fort att jag inte märkte det.

Plötsligt kände jag att min tillvaro var meningslös.

Jag förstod att jag hade tappat min själ.

Att jag hade tappat kontakten med mitt egna djup.

Att jag på så sätt förlorat min identitet.

Kommentarer inaktiverade för Rövpoet

Filed under Mänskligt

Kommentarer inaktiverade.