Hej jag heter Jacob och jag är…. ehhh… kristen.

Under de senaste veckorna har en process pågått i mitt hjärta och hjärna. Jag reagerar över att man ska vara så himla många saker hela tiden. Jag måste ta ställning i alla möjliga frågor. Är jag feminist? Är jag för miljön? Är jag för jämställdhet? Är jag för ditten och är jag för datten? Men nu har jag kommit på det. Jag är kristen! Jag måste ha min utgångspunkt i Kristus, i ALLT jag gör.

Därför är jag inte för jämställdhet. Jag är kristen – det betyder att jag strävar efter att behandla alla människor lika och att de har samma värde.

Jag är inte feminist. Jag är kristen – det betyder att kvinnor är precis lika mycket värda som män.

Jag är inte för miljön. Jag är kristen – det betyder att jag måste agera med ansvar när jag pysslar med min miljö.

I allt måste min utgångspunkt vara Kristus. Så nu sätter vi oss i ringen. Låter den pinsamma tystnaden lägga sig och så börjar jag. ”Hej, jag heter Jacob och jag är kristen”.

Kommentarer inaktiverade för Hej jag heter Jacob och jag är…. ehhh… kristen.

Filed under Mänskligt, Teologi

Kommentarer inaktiverade.