Vomit

Ingen hund kom till skada vid publicerandet av detta inlägg.

På andra sidan gången i bussen jag åkte idag satt en hund. En liten ful sak. Matte/husse, vad som nu är vad, pratade bebisspråk med den lilla odågan. Plötsligt säger hon”nämen, lilla gubben måste du kräkas?”. Hon sätter hunden på golvet. K A S K A D säger hunden och slickar sig runt munnen. ”Nämen, lilla vännen. Vad skönt. Kräk”, fortsätter ägaren och börjar torka. Stämningen blir så där kring henne. Efter fullgjord plikt tittar ägaren på sätet hunden satt på och utbrister ”Du gjorde inte? Jo, det gjorde du. Åhhhh, lite kiss.”

Slut på bussrapport. Cirkulera.

För den intresserade kan meddelas att TCO tidningen tydligen kommit ut nu. Det har jag märkt på olika kommentarer. De kommentarer jag fått är övervägande negativa. De vill diskutera ”den här frågan” med mig. Till alla er låter jag härmed meddela att ni kan ställa er fråga i hörnet där och så lovar jag att ta den när jag orkar bry mig. Martin hittade länken. Tack! Här är den!

Utgå!

5 kommentarer

Filed under Mänskligt, Media

5 responses to “Vomit

  1. Tack. lägger in den i inlägget på en gång.

    j

  2. Hej Jacob! Såg dina synpunker om facken i TCO tidningen.
    Jag är anställd som rådgivare på SKTF Direkt, en facklig och arbetsrättslig rådgivning för våra medlemmar . SKTF är partipolitiskt obundna, och våra medlemmar får självklart rösta som dom vill i fria val. Våra medlemmar har en massa medlemsförmåner som du missar, bl a en inkomstförsäkring. De blir företrädda när arbetsgivare kränker de arbetsrättsliga reglerna. Vi företräder upp till AD ibland. Den som inte är med får köpa den tjänsten dyrt på stan av advokat/jurist . Såklart drabbas inte alla, men de som är med i facket är solidariska och ser till att framförhandlade förmåner kan bestå över tid och generationer. Just inom kyrkan har vi förhandlat fram diverse förmåner, som att du har 27 semesterdagar istället för 25 som lagen säger. Ett annat exempel är att om du skulle vara föräldraledig så har du extra ersättning från arbetsgivaren, ett föräldrapenningtillägg. Det har inte personer som jobbar hos arbetsgivare utan kollektivavtal. En arbetsgivare med kollektivavtal är en schysst arbetsgivare gentemot sina medarbetare. Du är välkommen att ringa till oss på SKTF Direkt, så kan vi prata vidare om detta och mycket annat!

  3. Göran – vad glad jag blir att du svarat mig. Det uppskattar jag mycket! Ett bra drag att svara på kritiken på det sättet.
    Det var lite tråkigt att de inte öppnade upp kommentarsfältet i sidan. Hade gärna sett en diskussion där och var beredd att svara och hålla den vid liv. (Sorry, ser nu att det gick att kommentera) Har gjort det.

    Allt gott
    Jacob

  4. Pingback: Mindblowing och Göran | jacobsunnliden