Hormonstinna rödstrumpor

Har sett klart Armadillo. En dansk dokumentärfilmare följer ett gäng (danska) soldater i Afghanistan. Wow… konstig känsla infinner sig. Många tankar. Kriget, på ett sätt förstår jag adrenalinet som måste pumpa runt i kroppen vi eldstrid. Förmodligen blir du hög i flera timmar efteråt. Kroppen vill ha mer. Inte heller svårt att förstå de danska soldaterna som tömmer ett magasin i en redan död kropp. Men det är ju sjukt, så långt är vi alla med. Hade jag inte träffat min fru hade jag nog varit i den svängen.

Noterar också att endast män har gett respons på mitt tidigare inlägg och länken till bloggen. Nä, vi är inte förtryckta i ordets riktiga mening, men inte långt ifrån. Jag är däremot helt övertygad om att vi blivit ifrån trollad vår roll som män.

Nåja, nu är det godnatt.

1 kommentar

Filed under Mänskligt

One response to “Hormonstinna rödstrumpor

  1. Pingback: Bekymmersamt för SvK i Helsingborg « fjärde väggen