Gubbvarning!

Jag håller på att bli gubbe, på riktigt. Det är visserligen föga förvånande. Mer ett konstanterande. Skräms inte av det heller. Tycker det är hyfsat onödigt att försöka jobba emot ett sådant tillstånd. Jag blir bara mer och mer medveten om det. Som idag till exempel. Jag har ätit en macka idag på morgonen och känner nu sex timmar senare att jag borde äta något. Att bli grinig för att man ätit dåligt är gubbvarning. Men det är inte som en jag känner *host – min bror* som var på väg att köpa hänglås till sin resväska när han skulle flyga till USA. Det är gubbigt. Hänglås på resväskor! Till hans försvar ska sägas att han insåg vad han höll på med och lyckades avstyra sitt köp. Men däremot hade han reflexväst på sig när han var ute och sprang häromsistens. Haha, reflexväst. Hur gubbigt är inte det?! Eller säkerhetsbälte på bussar?! Ojoj.

Vi ska nog inte lägga allt för mycket tid på att slåss emot detta, men vi bör vara medvetna om att det är gubbigt. Vad har ni för gubbvarningar? Inneskor? Inte vill bli störd när ni tittar på tv? Äter kattmat? Andas genom näsan?

2 kommentarer

Filed under Mänskligt

2 responses to “Gubbvarning!

  1. hepper

    När det gäller säkerhetsbälte så är jag nog hellre gubbe än död och om mina löparkläder inte hade reflexer inbyggda så vem vet kanske hade jag haft det också :)

  2. Men det beror nog på att du är så klok hepper :)
    Men visst är vi lite trygghetsknarkande så där i allmänhet?