Bajamaja

Notera att det inte är kö till toaletten

Känns konstigt att summera dagen redan nu vid halv ett. Men det är lite av känslan som speglar dagen idag.

Vi får inte använda varken vatten eller avlopp på jobbet idag. Det står en bajamaja på gården. Men jag har inte sett någon använda den ännu.

Själv ska jag nog gå ned till kyrkan och sätta mig och jobba där resten av dagen.

Lägger också märke till att det är många som reagerar när jag bloggar om könsroller och bla bla. Men väldigt få som reagerar på sånt som faktiskt är viktigt.

 

2 kommentarer

Filed under Mänskligt

2 responses to “Bajamaja

  1. Iréne

    Kommer just därifrån, och den funkade – bajamajan alltså. Det fanns vatten i kranen också. Värre än vattenbristen tycker jag den extremt starka kemiska lukten är. Jag har aldrig sniffat, men det känns som att mina hjärnceller håller på att ta skada på något konstigt sätt…
    Nu för tiden kan man tydligen byta rör utan att byta rör – man sprutar in någon stark kemikalie i de gamla…???!!! Egentligen tycker jag vi skulle göra oss av med hela fastigheten – på allvar faktiskt!

  2. Pingback: Bekymmersamt för SvK i Helsingborg « fjärde väggen