Min KK har gjort bort sig rejält

Flödet från twitter

Katrineholms Kurirer har gjort bort sig och det rejält. Hade de förstått innan vad de höll på att göra hade de garanterat låtit bli. Men så är det när man blir förblindad av sin egna sak, man missar själva perspektivet. Röster har höjts på twitter under hashtaggen #kkuriren. Jag vill få KK (katrineholms kurirern) att framstå som dumma, det lyckas det i det här fallet väldigt bra med att själva göra.

Jag vill angripa frågan från en annan vinkel. Den här typen av frågor och artiklar som nu kommer från KK måste vi hantera varsamt. KK gör inte så här för att de är dumma i huvudet eller vill sänka sig själva. Nä, de undrar faktiskt. Hur i allsinadagar har @kommunchefen tid med allt det här? Frågan i botten är ärlig tror jag. Dessutom kryddas den i det här fallet med viljan att avslöja och sätta dig. En vanlig åkomma bland dagens journalister. Men det blir så fel därför att paradigmen är så olika. Grundmönstret för hur man tänker och agerar är så vilt skillda att dessa ”konflikter” uppstår. Det har med vår syn på tekniken att göra. För mig är det lika ”mycket värt” att twittra med någon som att sitta i samma rum och prata. Det gör att jag inte har tre eller fyra personer runtomkring mig rent fysiskt utan att jag har ett par hundra vänner med mig hela tiden! En dimension försvinner iochmed de sociala medierna. Detta ser inte KK utan de tror, misstänker jag, att Mattias kommunchefen sitter och ”leker” på sin arbetstid.

EXAKT samma mönster ser jag inom kristenheten. Men mer om det i ett annat inlägg.

Ps. Jag vill redan nu tillägga att länken till det här inlägget går till marlene.hamsch@kkuriren.se, krister.wistbacka@kkuriren.se, andreas.lindhe@kkuriren.se, catarina.nitz@kkuriren.se, henrik.wising@kkuriren.se, kommunchefen Mattias Jansson, länken publiceras på Yahoo.com, twitter och facebook.

Kommentarer inaktiverade för Min KK har gjort bort sig rejält

Filed under Mänskligt, Media

Kommentarer inaktiverade.