Säljarkultur

Det finns olika sätt att få igång medarbetare.

Men den här är kanske lite extra med allt på. Särskilt upplyftande att se en ungdomskompis ca 1.40 in i filmen.

Säljaren från PSP media, Peter Paunovic, säger

– Man måste ha varit delaktig i kulturen för att den ska ”make sense”. Det blir oförklarligt för en utomstående.

Och det har han ju rätt i.

Vidare säger han – Det skapas en väldigt speciell atomsfär, ungefär som i ett fotbollslag, och det blir en enormt driven kultur, konstaterar han.

Jag både skräms och attraheras av det här. Skräms för att det är så nära en sekt man kan komma. Otillgänglig för andra, det man säger och ”kulturens” koder stannar inom gruppen och ingen talar öppet om den. Samtigit attraheras för att den är just det den är. Det är nog gemenskapen och lojaliteten jag fastnar för. Och den kanaliserar jag vidare. Istället för att åtrå säljarkulturen försöker jag vända det till att på ett tydligare sätt värdesätta den gemenskap jag redan har. Men visst är det lite lumpen beteende över det hela. Pojkaktigt på något sätt.

Kommentarer inaktiverade för Säljarkultur

Filed under Mänskligt, Media

Kommentarer inaktiverade.