En större människa

Om man är arg ska man sova på saken innan man gör något åt det har jag lärt mig. Och det lär nog likadant när det är något gott man har varit med om och ska berätta vidare om. Man bör sova på saken för att få den nyanserat. Jag umgås med ett gäng killar som förgyller mitt liv något enormt. Igår var det partaj och jag kände så där lagom för att åka dit. Till saken hör att jag varit lite småkrasslig, inte sjuk, några dagar och motivationen minskar med orken. Var inte så värst sugen på att åka på den där festen. Dessutom utan min kära fru. Men att vara med i gänget förplitigar också, så off I went. Och jag ångrar det absolut inte. Redan när jag sätter foten över tröskeln till festlokalen känner jag mig starkare. De lyfter hela mig och min personlighet att bara få tillhöra gänget. Det här är människor som ärligt och uppriktigt faktiskt undrar och bryr sig om hur jag mår, vad jag har gjort och vad jag har att säga. Har aldrig haft något kallprat med någon av dem. Det är ärligt och närvarande från första stund till sista. Och grejen är den att det genomsyrar hela atmosfären. Så visst var det en fest med allt vad det innebär av snack, historier och allt vad kvällen led värre än den andra. Men snacket bottnar inte i själva snacket. Och därför uppfattas det inte som om folk sitter och förhäver sig eller pratar strunt. Utan det grundar sig i en öppen och ärlig relation och då ökar också förståelsen för historierna och man vet när den andre tar i eller överdriver. De här människorna får mig att växa och vara en bättre människa. Det är jag dem tacksam för. Dessutom, vet ni?, tror jag att jag får dem att växa, och det känns ännu lite större. Men säg inte det till någon.

Kommentarer inaktiverade för En större människa

Filed under Mänskligt

Kommentarer inaktiverade.