så härligt men ändå så ohärligt

Idag är en stor dag. Besök från självaste Götelaborg och utbildning på jobbet. Jag vaknade av att det var ljust. Skönt tänkte jag. Härligt när det är ljust. Och så försvann jag i drömmarna igen ett litet tag. Vaknade till och tänkte ”men vänta, om det är ljust ute betyder det att klockan är mycket – och är klockan mycket så är jag SEEEEEEN”. Klockan var kvart över åtta. Utbildningen trodde jag först började klockan 8. men det visade sig att det började kl. 09.00. Härligt tänkte jag, jag hinner nog. Snabbt som ögat gör mig färdig och iväg med bilen. Väl inne med andan i halsen undrade personal på plats varför jag var så tidig – utbildningen börjar klockan 10.00! Så istället för att vara sen är jag nu plötsligt tidig – och jag grubblar fortfarande på hur det har gått till. Men tänk så lite som kan ändra så mycket.

Kommentarer inaktiverade för så härligt men ändå så ohärligt

Filed under Mänskligt

Kommentarer inaktiverade.