Blåa små piller mest hela dagen…

ni vet den där scenen i Matrix när han ska svälja piller. Ena pillret, bör vara det blåa, gör så att ögonen öppnas och han ser hur det verkligen fungerar i Matrix systemet. Det andra, förmodligen då det röda, gör att han glömmer att han alls fått välja och vaknar upp hemma utan något minne av händelsen. Historien vet ni. Men jag upplever att det är på samma sätt med min tro nu för tiden. Det är blåa piller mest hela dagen. Händelse efter händelse ser jag är bönesvar och en ny värld öppnar sig för mig. Jag ser framåt…

T. ex. Jag bad om ett trevligt partaj i lördags – och fick ett trevligt partaj i lördags. Jag var idag hos verkstaden och skulle fråga om ett problem med ett av mina däck – wips så var däcket bytt till låg kostnad. Jag bad idag att jag skulle förstå och få inspiration kring ett av mina arbetsprojekt – nu kan jag inte vänta till det blir morgon och jag får åka till jobbet.

And it goes on and on and on…

Vissa kallar det tur andra goda omständigheter – jag tror inte på något av dem. Jag tror på Gud.

Kommentarer inaktiverade för Blåa små piller mest hela dagen…

Filed under Mänskligt, Teologi

Kommentarer inaktiverade.