Sista dagen på veckan

För mig så börjar veckan med söndag. Uppståndelsens dag. Det är därför alla gudstjänster och möten är på söndagar, det var då Jesus uppstod. Men nåja… det var inte det jag skulle skriva. Utan att dagen går i lugnets tecken. Får idag äntligen gjort sådant som stressat innan.

Nu ska jag läsa två krönikor av en ståuppare. En artikeln om krigskyrkogården i Helsingborg. Där ligger brittiska soldater begravda enligt sed och tradition. Innan jag är färdig ska jag läsa policy för användandet av sociala medier som Svenska kyrkan kommit ut med och sedan strukturen kring kris (och kommunikations) arbetet inom Svenska kyrkan Helsingborg i händelse av ofred. Litteraturen är blandad.

Kommentarer inaktiverade för Sista dagen på veckan

Filed under Mänskligt

Kommentarer inaktiverade.