Fadder åt en hemlös…

Som jag tidigare skrev såg jag den svenska varianten av ”a secret millionaire”. Det gav mig en idé som jag vill pröva här i all ödmjukhet.
Jag tror att det enda som kan hjälpa en människa som är i någon form av missbruk är sunda relationer. Varför då inte vara fadder för en hemlös. Det gäller att hitta rätt ord här, det är jag medveten om. Fadder kanske är lite för mycket omyndigförklarande. Men ni fattar poängen. Jag tar alltså ett ansvar för en annan människa. I ansvaret ingår att jag stannar till och pratar när vi ses på stan. Jag har honom/henne i tankarna om jag får över saker som jag vill göra mig av med. Eller ännu hellre. Ger honom/henne grejerna FAST jag behöver dem. Men att jag tar ansvar för den personen.

Låter inte det som en helt klockren idé?

1 kommentar

Filed under Mänskligt, Teologi

One response to “Fadder åt en hemlös…