Idag är det på dagen rätt länge sedan…

Idag, exakt nu är det på dagen 12 år sedan jag och min fru blev tillsammans. Det har hänt en del sedan sist, runnit en del vatten under broarna.

Vi blev tillsammans en kväll i Skopje, mitt under brinnande kriget. Kosovo-kriget för den intresserade. Hon bodde redan där nere när jag kom ned till Makedonien. I teamet jag hamnade i var det hon som tog hand om mig. Eller ja, såg till att jag hittade rätt och så där. Vi gjorde mycket av jobben tillsammans. Delade mycket, både glädje och sorg. Det förde oss närmare varandra. Jag minns att jag var besviken på mig själv då jag blev kär i henne. Jag hade lovat mig själv att fokusera på det jag var där för att göra och inte falla pladask för henne. Men men… det gick som det gick tack och lov. Kvällen vi blev tillsammans hade sett en mysko film på ett jazz café vi besökte. Ägarna till cafét var ett studentpar som hade kunnat bli mycket goda vänner till oss. Deras café brändes tyvärr ned en kväll och sedan dess har vi inte sett dem. па ако го видиш ова, нека се знае!

Inte så långt efter vi blev tillsammans förlovade vi oss, 6:e december. Vi köpte ringarna i Turkiet minns jag. Det var första och sista gången jag tog ut 100.000.000 lire från bankomatet. Giftermålet stod sedan i Värnamo kyrka en härlig lördag den 28 oktober året därpå. Och nu är vi här!

Jag minns att jag inte förberedde något tal till Marija på festen, men jag höll ett. Det är lite så jag jobbar. Talet blev så klart det bästa tal jag någonsin hållt. Minns inte mycket från det, men jag minns att jag sa att jag inte kan beskriva hur mycket jag älskar henne. Och att hon får ge mig ett liv på mig att visa det. Och sedan den dagen försöker jag varje dag visa att jag älskar henne. Vissa dagar går bättre än andra, men klart är att hon är mitt allt!

Kommentarer inaktiverade för Idag är det på dagen rätt länge sedan…

Filed under Mänskligt

Kommentarer inaktiverade.