äsch…

Typiskt att när man för en gångs tar intervjun själv, av olika anledningar, så blir det en grej i HD och i Dagen.

Journalisterna uppfattar samtalet på ett sätt, det respekterar jag och har således inga invändningar mot vad de skriver.

 

Däremot vill jag lägga till två dimensioner till de båda artiklarna.

  1. I samtalet med journliasten (HD) fanns underförstått känslan av att kyrkan är oroliga att tappet blir större och större och att vi nu ska hitta verksamheter för att hindra detta tappet. Synd tydligare i Dagens omskrivna artikel. I samtalet påpekade jag detta. Svenska kyrkan Helsingborg spånar inte fram ”hippa” verksamheter för att locka människor till kyrkan. Vi jobbar inte på det sättet. Vi möter människor och deras behov.
  2. Vi möjliggör inte bara mötet mellan människor utan mellan människan och GUD!

 

Pamela Kocken på HD gav en rättvis bild av vårt samtal. Balanserad och bra. Tack för det!

2 kommentarer

Filed under Media, Teologi

2 responses to “äsch…

  1. Lite trist bara att vi inte tog oss tid att ringa dig och ta eget snack…
    Var tänkt som en del i en större artikel först, men de andra bitarna föll och eftersom jag redan rajtat bitarna från HD tyckte vi att det var lika bra att lägga ut det.
    Men nästa gång… om du inte passar vidare då förstås!
    Allt gott!

  2. Jag förstår precis och har inga invändningar mot det.
    Är desto gladare för blogginlägget och din kommentar. Nästa gång passar jag vidare…. :)