Jag är en amatör

En känd journalist och författare fick frågan varifrån han hämtar sin inspiration. Vilka förhållanden som ska råda för att han ska skriva som allra bäst. Han svarade att en riktig författare inte skriver på inspiration. En författare ska kunna skriva ändå. Detta är vad som skiljer proffsen från amatörerna, menar han. Som författare ska man kunna bli väckt mitt i natten och direkt kunna skriva ned den mest känslosamma kärlekssaga.

Ligger något facinerande i det.

(detta inlägg är istället för mitt ”jag-vet-inte-vad-jag-ska-blogga-om-så-jag-bloggar-om-det-inlägg”. Ett inlägg jag lovat mig själv att aldrig skriva. Kom rätt lindrigt undan tycker jag själv.)

2 kommentarer

Filed under Mänskligt

2 responses to “Jag är en amatör

  1. Jag är en astronaut, jag är en astronaut. Mamma och pappa sover, men jag är en astronaut. :)