Fenomenet heltidsdemonstranter

Hörde om ett fenomen idag. Ett fenomen som jag visserligen visste fanns, men inte i denna utsträckning. Fenomenet heltids demonstranter. En organisation ska ha en manifestation. Bara ordvalet får mig att fnissa. Nåja, en manifestation. I gruppen för att leda detta finns ett antal heltids demonstranter med. De demonstrera mest hela dagarna och är otroligt aktiva i de flesta föreningar. Det intressanta här är att det verkar som att vilja att demonstrera är större än empatin för det man demonstrerar för/mot. Lite hardcore.

Just nu är jag på konfaranjs. Sitter på jobbet men följer #webbdagarna via nätet. Fantastiskt. Tittar på livesändningarna och kan följa allt som om jag vore där. Det är egentligen bara minglet och maten jag missar.

Kommentarer inaktiverade för Fenomenet heltidsdemonstranter

Filed under Mänskligt, Media

Kommentarer inaktiverade.