Floskelbingo…

För ett tag sedan lärde jag mig en ny lek. Floskelbingo. När man besöker en föreläsning eller motsvarande ska man innan det börjar skriva 10 stycken floskler som man tror att föreläsaren kommer att säga. För varje floskel föreläsaren säger kan man pricka av den på sin lista. När man lyckats pricka av alla sina floskler på listan får man ställa sig upp utbrista ”Bullshit” och sedan lämna lokalen.

Och även om världen är fylld med klyschor så är de ändå rätt härliga om man lyckas få till dem. Och då tänker jag inte på ”det finns inget dåligt väder – bara dåliga kläder”. Därför att den är inte sann. Det finns dåligt väder och det benämns emellertid som ”svensk sommar”. Nåja, jag listar kloka ord här nedan;

  • Min levnadsregel är ganska enkel. Jag kliver upp på morgonen och går till sängs på kvällen. Däremellan sysselsätter jag mig så gott jag kan. (Cary Grant)
  • Det finns tre vägar till undergång. Kvinnor, spel och konsulter. Det behagligaste är kvinnor. Det snabbaste är spel, men det säkraste är konsulter.
  • Eller på frågan vad du ska göra med pengarna du vunnit ”Jag spenderar hälften av pengarna på vin, sång och kvinnor. Resten slösar jag bort”
Kommentarer inaktiverade för Floskelbingo…

Filed under Mänskligt

Kommentarer inaktiverade.