April fool…

För ett par år sedan, tror det var i sydsvenskan, publicerade man ett april skämt. Skämtet gick ut på att man behövde ställa om klockan för att månen och jorden plötsligt börjat snurra annorlunda. Nåja. Under förmiddagen ringde det en dam till redaktionen och var upprörd. Hon skulle på en begravning i stockholm men hade missat planet då hon hade ställt om klockan så som sydsvenskan sagt. Redaktionen fick dåligt samvete (fattas bara) och skickade henne biljetter till och från stockholm. På eftermiddagen ringde telefonen igen på redaktionen. Det var damen som ringde. Hon sa ”april, april, tack för biljetterna här sitter jag på en uteservering med mina vänninor”.

Världsklass!

Detta inlägg genererade så pass många besök att jag nu tvingas undersöka huruvida historien är sann eller inte. Jag har därför mailat sydsvenskan för att kontrollera uppgifterna. Jag återkommer när jag får svar.

5 kommentarer

Filed under Mänskligt

5 responses to “April fool…

  1. Pontus

    Inte april fools men likväl…

  2. Helt underbar (om den är sann ;-)!

  3. precis, om den är sann :)

  4. Pingback: Har du blivit lurad i dag? - Olater