Champions league

Jag kan inte påstå att jag följer internationell fotboll särledes noga. Inte alls om jag ska vara helt ärlig. Men ikväll åkte jag ändå iväg till en god vän för att titta på en match. Härligt slött att spendera kvällen i soffan. Småpratandes både det ena och det andra.
Det slog mig plötsligt, men jag vågade inte säga något, att jag gillar hus som inte är ordentligt städade. För det ger mig känslan av att få dela något extra. Det är inte så att de ser mig som en gäst och därför städar för att jag ska komma, utan det får vara som det är och det är inga konstigheter.

Jag har alltså lärt mig att inte städa ikväll – märkligt då jag på hemmaplan påpekat detta många gånger men med föga framgång.

4 kommentarer

Filed under Mänskligt

4 responses to “Champions league

  1. Karin

    Du är välkommen hem till mig här är hur charmigt som helst. Balkongdelar och ett halvt badrum i hallen :) Men min levnadsregel brukar vara den att om det nu mot förmodan skulle komma någon så får de ta det som det är. Det är jag som bor här och gillar de inte läget …. ja då får de väl gå hem igen. :)

  2. jamen jag bara vääääntar på dagen jag får komma hem till dig. Fixa badrummet först så kommer jag. Jag vill ju inte riskera att behöva hjälpa till :)

  3. Pontus

    Rubriken antydde en fotbollspost, men det var…något annat. #besvikelsen

  4. :) Håll ögonen öppna. På tisdag ska jag se Chelsea ManU igen. Då kan jag liveblogga eller twittra för din skull Pontus!!!